loading...
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد
adel بازدید : 145 جمعه 29 آبان 1394 نظرات (0)

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: تداوم انقلاب اسلامی رسالت بسیج دانشجویی است و امام خمینی(ره) بسیج دانشجویی را تشکیل دادند تا انقلاب تداوم پیدا کند.

haji بازدید : 161 سه شنبه 19 آبان 1394 نظرات (0)

نشست سیاسی با موضوع بررسی مسائل عربستان و یمن دوشنبه شب 18/8/94 در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

 

 

دوشنبه شب مورخ 18/8/94 نست سیاسی با موضوع بررسی مسائل عربستان و یمن در دانشگاه فرهنگیان یزد با حضور دانشجویان برگزار شد

به گزارش بسیج:                   

حر زاده کارشناس سیاسی این جلسه در ابتدا شیوه شکل گیری گروهک تروریستی داعش را مطرح کرده و سپس به بیان اهداف شکل گیری این گروهک پرداخت

وی همچنین مطالبی را در خصوص حمایت های مستشاری ایران در سوریه و نقش بی بدیل ایران در منطقه سخن گفت .

 

haji بازدید : 463 پنجشنبه 14 آبان 1394 نظرات (0)

هیلاری کلینتون می گوید: «توافق هسته ای به معنی دوستی ما با ایران نیست... به همه مصوبات در خصوص تحریم ایران رای مثبت می دادم... من و اوباما معتقد بودیم که باید با مشارکت جامعه جهانی ائتلافی بر علیه ایران شکل دهیم که بتواند ایران را در مقابل نوعی تحریم های فلج کننده قرار دهد.»

 


به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، هیلاری کلینتون وزیرخارجه سابق آمریکا و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 2016 گفت توافق هسته ای به معنی دوستی ما با ایران نیست.

 
 
کلینتون که در جمع هواداران خود در ایالت آیووا سخنرانی می کرد در پاسخ به سئوالی در خصوص موضع وی درقبال ایران به خصوص توافق هسته ای اخیر اظهار داشت: اجازه بدهید کمی درباره پیشینه این موضوع توضیح دهم و برای اطلاعات بیشتر و جزئیات توجه شما را به مطلبی که دو ماه پیش در بنیاد بروکینز بیان کردم جلب کنم .
 
 
 
متن سخنان وزیر خارجه سابق امریکا در زیر می آید:
 
 
وقتی اوباما رئیس جمهور شد و از من خواست که وزیر امور خارجه شوم موقعیت ما با ایران اینگونه بود که ایران در دوره ریاست جمهوری بوش توانسته بود به چرخه سوخت هسته ای دست یابد. ایران تاسیسات مخفی خود را ساخته و سانتریفیوژهای خود را در آن به راه انداخته بود و در مسیر ساخت سلاح هسته ای حرکت می کرد.
 
 
چیزی که در آن زمان ما انجام دادیم و من هم به عنوان سناتور از آن حمایت می کردم این بود که تحریم هایی را که از گذشته درقبال ایران داشتیم افزایش دهیم. در آن زمان من به عنوان سناتور از این مصوبات حمایت می کردم و به همه مصوبات در خصوص تحریم ایران رای مثبت می دادم.
 
 
ما تلاش می کردیم تا از این طریق برای ایرانی ها پیام بفرستیم. نکته اساسی این است که ما نمی توانستیم بقیه دنیا را با خود همراه کنیم و به همین علت این تحریم های آمریکا تاثیر زیادی در تغییر رفتار ایران نداشت.
 
 
من و اوباما معتقد بودیم که ما باید با مشارکت جامعه جهانی ائتلافی بر علیه ایران شکل دهیم که بتواند ایران را در مقابل نوعی تحریم های فلج کننده قرار دهد و رفتار ایران را تحت تاثیر قرار دهد. به همین علت بود که من در 18 ماه اول مسئولیت خودم به عنوان وزیر امورخارجه تلاش خود را بر متقاعد کردن اروپایی ها و بخصوص روسیه و چین مصروف کردم و تلاش کردم که آنها از تحریم ها بر علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل حمایت کنند .
 
 
در ماه ژوئن سال 2010 ما به این خواسته رسیدیم . پس از آن ما می بایست این تحریم ها را اجرا می کردیم . درست است که ما این تحریم ها را تصویب کرده بودیم اما برخی کشورها تمایلی به اجرای آن نداشتند و این تلاش ها نتیجه ای نمی داد.
 
 
در اینجا بود که ما مجموعه ای گسترده از اقدامات را در دستور کار خود قرار دادیم تا کشورهای مختلف را به تبعیت از اجرای تحریم ها وادار کنیم . من زمان زیادی را صرف کردم و با سفر به کشورهایی مانند هند، ژاپن و کره جنوبی که به شدت به منابع انرژی نیاز داشتند و به ایران به عنوان یک منبع تامین انرژی فکر می کردند تلاش کردم آنها را متقاعد کنم .
 
 
حتی کشورهای جنوب اروپا بعنوان مثال یونان با بحران بزرگ مالی مواجه شده بودند و مقدار زیادی از انرژی مورد نظر خود را از ایران تامین می کردند. ما سراغ اتحادیه اروپا رفتیم و از آنها خواستیم خرید نفت از ایران را متوقف کنند. کوتاه سخن اینکه ما توانستیم شرایطی را فراهم کنیم که تانکر های نفتی ایران در بندرها متوقف بماند.
 
 
قبل از اینکه من پست وزارت امور خارجه را ترک کنم به عمان رفتم و با سلطان عمان دیدار کردم ما در آنجا یک پایگاه بزرگ داریم و سلطان عمان از دوستان خوب آمریکاست. من با ایشان صحبت کردم و گفتم که آیا ایرانی ها تمایلی به مذاکره درباره برنامه های هسته ای شان دارند یاخیر. من دیدار دیگری سال بعد داشتم و یک تیم را برای گفتگو با ایرانی ها به صورت کاملا سری به عمان فرستادم و در پی این دیدار ها بود که اولین دیدار رسمی بین مقامات دو کشور را شاهد بودیم و در ادامه جان کری وزیر امورخارجه و تیم وزارت امور خارجه بعد از من به شدت روی رسیدن به یک توافق که الان شاهد آن هستیم کار کردند.
 
 
این تنها یک توافق بین ما و ایران نبود و سایر کشورها هم در این توافق حضور داشتند و در نهایت آن را امضاء کردند. خب آیا این توافق نامه کامل و بی نقص است ؟ البته که نه! به نظر من این توافقنامه یک توافقنامه کامل و بی نقص نیست که همه مشکلات و پیامد های ناخواسته را پیش بینی کرده باشد اما این توافق را می توان یک توافق خوب تلقی کرد و اگر به طور موثر اجرا شود از دستیابی ایران به بمب اتمی جلوگیری می کند.
 
 
 
همانطوریکه من در سخنرانی خود بارها گفته ام اگر رئیس جمهور شوم تلاش خواهم کرد تا ایرانی ها را به پاسخگویی وادار کنم و برای آنها روشن کنم که اگر بخواهند در اجرای توافق تقلب کنند و به هر نحوی مفاد توافقنامه را نقض کنند برایشان پیامد هایی در پی خواهد داشت.
 
 
من این راگفته ام که از توافق صورت گرفته حمایت می کنم اما این توافق بر سایر رفتار های بد ایران تاثیری نداشته است . ایران به عنوان یک دولت، بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. در این زمینه داعش و القاعده را هم داریم که کشور محسوب نمی شوند. ایرانی ها به وضوح یمن را برای مدت هاست بی ثبات کرده اند . از اسد حمایت کرده اند که ما پیامد های آن را الان داریم می بینیم . بنابراین این روشن است که ایران هنوز چالش بزرگی برای ما و دوستان و دیگر هم پیمانان ما بخصوص اسرائیل و همچنین کشور های حوزه خلیج فارس به حساب می آید.
 
 
من معتقدم در حال حاضر ما در موقعیت قوی تری برای شکل دادن به یک ائتلاف بر علیه رفتارهای بد ایران هستیم چرا که ما برنامه هسته ای ایران را مهار کرده ایم . من فکر می کنم کارهای بیشتری باید بکنیم و ببینیم که ایرانی ها می خواهند در زمینه حل مساله سوریه کمک کننده باشند یا خیر . در این زمینه کفتگوهایی به همت وزیر خارجه آمریکا برگزار شده است . ما می خواهیم بدانیم که آیا ایرانی ها از سیاست بی ثبات سازی رژیم های خاورمیانه دست برداشته اند یا خیر. خیلی کارهای دیگری هست که می توان انجام داد.
 
 
 
این توافقنامه ایران را به یک متحد دوست و بازیگر مسئولیت پذیر با استانداردهای ما تبدیل نکرده است اما من فکر می کنم آنچه ما از طریق این توافقنامه در زمینه برنامه هسته ای ایران بدست آورده ایم خیلی خیلی مهم است. /انتخاب
 
منبع:شهر خبر
haji بازدید : 494 پنجشنبه 14 آبان 1394 نظرات (0)

 


تروریست‌هاي داعش اکنون کنترل منطقه پالميرا را در اختيار دارند و در مرز با استان حمص قرار گرفته‌اند که تحت کنترل نيروهاي دولتي سوريه است که بر اساس شواهد آنها در اقدامي غيرمنتظره در منطقه‌اي که حملات هوايي کمتري انجام مي‌شود به ناگاه دست به پيشروي در جاده منتهي به حمص زده‌اند و شهر ماهيين در استان حمص را به تصرف خود درآورده‌اند.


به گزارش شریان نیوز ، به گفته مرکز حقوق بشر سوريه مستقر در لندن، داعش در اواخر روز شنبه با استفاده از دو بمبگذار انتحاري وارد شهر ماهيين شده و در نهايت با حمله صبح روز يکشنبه اين منطقه را به تصرف درآورد که بررسي وضعيت روي نقشه نشان مي‌دهد داعش با اين اقدام اکنون توانسته خود را به ٢٠ کيلومتري بزرگراه اصلي دمشق - حمص برساند. گزارش‌ها حاکي از آن هستند که داعش در اين عمليات حداقل جان ٥٠ تن از نيروهاي دولتي سوريه را گرفته است.

 

داعش در بيانيه‌اي تصرف شهر مهم استراتژيک ماهيين را تاييد کرده و گفته است که توانسته يک مخفيگاه مهم سلاح در اين شهر را به دست بياورد. با اين وجود کارشناسان معتقدند که اين اقدام داعش را مي‌توان واکنشي به فشارهايي دانست که اين روزها در مناطق مختلف عراق و سوريه روي اين گروه تروريستي وجود دارد. با اين وجود به نظر مي‌رسد اين اقدام داعش نبايد بدون جواب از طرف دولت سوريه باقي بماند و احتمالا بايد منتظر واکنش نيروهاي دولتي سوريه در اين زمينه باشيم.

 

شرايط ميداني جديد در سوريه

 

اين روزها شرايط ميداني در سوريه آنقدر پيچيده شده که مستلزم هماهنگي و رايزني‌هاي روزانه طرف‌هاي درگير در ميدان از جمله امريکا و روسيه است. از سويي امريکا حملات خود در ناحيه شمالي و شمال شرقي سوريه را با شدت کمتر دنبال مي‌کند و در عين حال درصدد پياده کردن نيرو در شمال سوريه است، از سوي ديگر نيروهاي دولتي به همراه حزب‌الله تمرکز خود را به‌شدت روي درگيري در لاذقيه و حمص با همراهي حملات هوايي روسيه گذاشته‌اند. اما به تازگي دو اتفاق در صحنه نبرد نظامي سوريه رخ داده که هرکدام از اهميت بسيار بالايي برخوردار است؛ نخستين رويداد را مي‌توان در راستاي واکنش‌هاي داعش زير فشار قلمداد کرد و دومي را نيز در راستاي استراتژي جديد امريکا در سوريه دنبال کرد که به آن اشاره خواهد شد.

 

يورش به سمت مواضع داعش

 

اگرچه داعش توانسته خود را به شهر ماهيين برساند، اما به نظر مي‌رسد داعش از تمامي جهات تحت فشار باشد و اکنون مرکز حکومت خود را که منطقه رقه در سوريه مي‌داند بيش از هر زمان ديگري در خطر مي‌بيند. به ويژه اينکه امريکا استراتژي جديدي را در سوريه مبني بر حمايت از گروه ائتلافي به نام واحدهاي دموکراتيک سوريه به اجرا گذاشته و اين گروه ائتلافي نخستين حملات خود را به مواضع داعش آغاز کرده است. امريکا در حالي ٥٠ نيروي ويژه خود را براي آموزش نيروهاي دموکراتيک سوريه به اين کشور ارسال کرده که اکنون اين نيروها در جنوب حسکه در حال پيشروي هستند و نخستين گام خود را در اجراي عمليات ضد داعش با حمايت هواپيماهاي امريکايي آغاز کرده‌اند. آن گونه که نقشه حملات هواپيماهاي امريکايي و نيروهاي ائتلاف بين‌المللي ضد داعش نشان مي‌دهند آنها بسيار تلاش دارند تا داعش را در سوريه تضعيف کنند و با حمايت هوايي که انجام مي‌دهند قصد دارند به وسيله نيروهاي دموکراتيک سوريه که متشکل از کردها، مسيحي‌ها و اعراب سوري هستند قلمرو تحت کنترل خود را افزايش دهند. بنا به گفته سخنگوي کرد اين گروه، اين حملات در سحرگاه روز شنبه در جنوب استان حسکه آغاز شده و کماکان نيز ادامه دارد.

 

در مقابل روسيه نيز حملات جنگنده‌هاي خود را بر اطراف لاذقيه و حلب متمرکز کرده است و بيشتر مواضع ارتش آزاد و گروه تروريستي نصرت را در اين عمليات هدف قرار داده تا نيروهاي دولتي بتوانند منطقه لاذقيه را تثبيت و در حلب پيشروي کنند که اگر بتوانند کنترل حلب را به دست بگيرند عملا به نقطه اصلي رويارويي با داعش مي‌رسند و اينجاست که داعش از دو طرف تحت محاصره قرار مي‌گيرد؛ نخست اينکه داعش از سمت شرق سوريه تحت فشار نيروي ائتلاف جديدي است که توسط امريکا حمايت مي‌شود و در طرف مقابل نيز در مقابل نيروهاي دولتي قرار مي‌گيرند که تحت حمايت هواپيماهاي روسي قرار دارند و اگر جنگ به اين نقطه برسد قطعا داعش را مي‌توان پايان يافته تصور کرد.

منبع:شهر خبر

haji بازدید : 565 چهارشنبه 13 آبان 1394 نظرات (0)

صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ ه.ش دانش آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند رو به سوی دانشگاه نهادند تا بار دیگر پیوندشان را با رهبر بت شکن خویش به جهان اعلام نمایند.

 

 

80389912-3333912

این جوانان پرشور گروه گروه داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند. مأموران شاه، دانشگاه را به محاصره خود درآورده بودند تا چنانچه فریاد حق طلبانه از گلویی برخاست آن را با گلوله پاسخ دهند

دانش آموزان در کناره نرده ها و زمین چمن اجتماع کرده بودند و فریاد مقدس “الله اکبر” آنان فضا را می شکافت و تا فاصله های دور طنین می انداخت.

ساعت یازده صبح مأموران ابتدا چند گلوله گاز اشک آور در میان دانش آموزان و دانشجویان پرتاب کردند. اجتماع کنندگان در حالی که به سختی نفس می کشیدند، صدای خود را رساتر کردند و با فریاد دشمن شکن “الله اکبر” لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند.

در این هنگام تیراندازی آغاز شد و لاله های انقلاب یکی پس از دیگری در خون غلتیدند جوانان با  فریاد الله اکبر و با شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر شاه به شهادت رسیدند و انقلاب خونین اسلامیشان را تداوم بخشیدند و دشمنان اسلام را بیش از پیش به رسوایی و شکست کشاندند.

در این واقعه ۵۶ تن شهید و صدها نفر مجروح شدند.

امام خمینی (ره) در پیامی که به همین مناسبت از پاریس برای امت قهرمان ایران فرستادند، فرمودند:

“عزیزان من صبور باشید که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است. ایران امروز جایگاه آزادگان است… من از این راه دور چشم امید به شما دوخته ام… صدای آزادیخواهی و استقلال طلبی شما را به گوش جهانیان می رسانم”.

 

 

12200_889

از آن تاریخ به بعد، سیزدهم آبان ماه با عنوان روز دانش آموز، به عنوان حماسه خونین لاله های انقلاب در جریان نهضت اسلامی گرامی داشته میشود.

***

IMAGE634874590008679969

واقعه به نقل از یک شاهد عینی:

“شنبه ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ ساعت ۱۱ صبح، بیش از هفت هزار دانش آموز و دانشجو و دیگر طبقات مردم در محوطه دانشگاه تهران گرد آمده و عده ای سرگرم تماشای نمایشگاه عکس بودند و گروهی به سخنرانی گوش می کردند که ناگهان یک کپسول گاز اشک آور در هوا چرخید و روی زمین دانشگاه فرود آمد.

عده ای سراسیمه به سوی در ورودی دانشگاه دویدند، ولی در همین موقع صدای تیراندازی بلند شد. سربازان از  پشت میله های دانشگاه به سوی مردم شلیک کردند. هنوز فریادهای “نترسید تیراندازی هوایی است” بلند بود که دانشجویی به زمین غلتید، از این لحظه به بعد دانشگاه و خیابان های اطراف آن مبدل به صحنه جنگ و گریز شد.

دانشجویان و دانش آموزان قصد داشتند آن روز به سوی منزل مرحوم آیت الله طالقانی راه پیمایی کنند. درست هنگامیکه عزم خروج از دانشگاه کردند با تیراندازی نیروها مواجه شدند و به دنبال آن دانشگاه صحنه برخوردهای خونین شد. مجروحان توسط دانشجویان به بیمارستان منتقل شدند.”

در همان ساعات اولیه نیروهای ضربت وارد دانشگاه شدند و دانشجویان و دانش آموزان برای مقابله با این حمله آتش افروختند و به دنبال آن مأموران پس از چند متر پیشروی در دانشگاه آنجا را ترک کردند.

با شدت گرفتن تظاهرات، مأموران حکومت نظامی خیابان های اطراف دانشگاه و قسمتی از خیابان انقلاب را بستند و دانشجویان و دانش آموزان در خیابانهای اطراف پراکنده شدند. تظاهر کنندگان در چند نقطه  خیابانهای جمهوری اسلامی و ولی عصر (عج) و خیابان های منشعب از آن آتش افروختند و با دادن شعار الله اکبر و لا اله الا الله خود را از حملات ددمنشانه مأموران نجات می دادند.

ساعت دو بعداز ظهر مجدداً سربازان حکومت نظامی بر روی دانشجویان و دانش آموزان که در داخل دانشگاه بودند، تیراندازی کردند که در همان لحظات اول عده ای از دانشجویان به زمین افتادند و در خون غلتیدند. دانشجویان و دانش آموزان با پلاکاردهایی که در آن شمار کشته شدگان دانشگاه را نوشته بودند با دادن  شعار الله اکبر خمینی رهبر به راه پیمایی پرداختند. جنگ و گریز مأموران نظامی با دانشجویان و دانش آموزان تا پاسی از شب ادامه داشت …”

 

منبع:jamedadi.ir

haji بازدید : 156 سه شنبه 12 آبان 1394 نظرات (0)

به گزارش گروه سیاسی حبرگزاری میزان پس از پایان این نشست و با گذشت چند روز از آن حاشیه های نشست رو می شود. به گونه ای که محور این حاشیه های مهم ایران و کشورهای محور دشمنی با سوریه و بشار اسد هستند.

از ایران هم که محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در این نشست شرکت کرده بود، روایت هایی از مجادله ظریف و جبیر منتشر شده که از یک سو نشان دهنده عصبانیت طرف سعودی است و عجز و ناتوانی آل سعود را مقابل ایران نشان می دهد، از سوی دیگر حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در تحولات منطقه اثبات می کند.

روز یکشنبه رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات منطقه به ویژه موضوعات مهمی همچون سوریه، عراق، یمن و بحرین تبیین کردند و حتی انجام مذاکرات با آمریکا درباره مسائل منطقه را بی فایده دانستند.

امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان هم پس از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره با آمریکا بر سر مسائل منطقه ای هشدار داد که اگر نشست
نمایشی باشد طبیعی است که از گفت وگوی بی ثمر استقبال نخواهیم کرد.

اما عراقچی معاون ظریف در وزارت خارجه شب گذشته در برنامه گفت وگو ی ویژه خبری مختصر شرحی از نشست وین بر سر سوریه و مجادله ظریف و جبیر سخن گفت.

عراقچی گفت: آقای ظریف در این جلسه واقعاً سنگ تمام گذاشت،در اینکه خواسته های ما وارد متن سند نهایی شود، خواسته های اصولی ما در این متن رعایت شده است، عدم تجزیه سوریه و تصمیم مردم سوریه بر سرنوشت این کشور حاکم باشد که به وضوح در سند نهایی آمده است. ما فکر می کنیم که این سندنهایی می تواند مبنایی برای یک سری مذاکرات طولانی و پیچیده در آینده باشد و در این مسیر جر و بحث زیادی بود و حتی در موقعی یکی از وزرای خارجه با عصبانیت گفت: ظاهرا ما اینجا جمع شده ایم که خواسته های آقای ظریف را برآورده کنیم اینکه درست نیست. یعنی همه اذعان داشتند که خواسته های آقای ظریف است که آنجا مطرح می شود و دیگران به دنبال تامین آنها هستند. به این علت که واقعیت های صحنه که ناشی از خواسته های بر حق مردم سوریه است اگر محقق نشود در میدان عمل اتفاقی نمی افتد.

اما خبرگزاری لبنانی ﺑﻨﺖ ﺟﺒﻴﻞ هم ماجرای مشاجره ظریف و جبیر وزیر خارجه عربستان را اینگونه نقل کرده است؛

ﺟﺒﻴﺮ : ﺍﺳﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﻓﻮﺭﺍ ﺑﺮﻛﻨﺎﺭ ﺷﻮﺩ !

ﻇﺮﻳﻒ : ﺗﻮ ﻣﮕﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺳﻮﺭﻳﻪ ﻫﺴﺘﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﺎﻛﻢ ﺳﻮﺭﻳﻪ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻱ؟

ﺟﺒﻴﺮ:ﻣﺮﺩﻡ ﺳﻮﺭﻳﻪ ﺑﺸﺎﺭ ﺍﺳﺪ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ؛ ﭘﺲ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮﻭﺩ !

ﻻﻭﺭﻭﻑ:ﭼﻪ ﻛﺴﻲ ﻣﻠﻚ ﺳﻠﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟ ! 

انتهای پیام/

haji بازدید : 156 دوشنبه 11 آبان 1394 نظرات (0)

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، "ناصر لحام" تحلیلگر برجسته فلسطینی در مقاله ای نوشت: از آغاز انتفاضه قدس در روزهای نخستین ماه اکتبر گذشته، اسرائیلیها تلاش دارند این خیزش عمومی را به عنوان حوادث امنیتی پیش پاافتاده تلقی کنند.

در همین راستا، دهها هزار نظامی صهیونیست به همراه شهرک نشینان با خشونت تمام رو به مقابله با فلسطینیها آورده اند. همچنین طی روزهای اخیر 300 هزارصهیونیست مسلح شده اند تا آنچه را که حوادث امنیتی میخوانند مهار کنند.

این در حالی است که آنها توجه ندارند که خیزش عمومی و انتفاضه جاری واکنش طبیعی ملت فلسطین علیه شهرک سازی، اشغالگری و تروریسم صهیونیستی است.

در همین شرایط فلسطینیها تاکید دارند که هرگز به دوره توافقات اسلو بازنخواهند گشت و خواهان پایبندی به آنچه رژیم صهیونیستی دیکته کرده، نیستند.  اتفاقات اخیر واقعیتهای جدیدی را رقم زده است که باعث میشود سران فلسطینی حتی اگر بخواهند نیز نمیتوانند به توافقات مشابه اسلو پایبند باشند.

حال سوال مهم این است که صهیونیستهای تا بن دندان مسلح تا چه زمان میخواهند به این سیاست خود ادامه دهند، آیا حتی اگر شهدای فلسطینی را به 100 گلوله هم به شهادت برسانند این انتفاضه متوقف خواهد شد.

 

 

 

منبع:قدس

 

انتهای پیام/

haji بازدید : 136 دوشنبه 11 آبان 1394 نظرات (0)

نمایش «رَمی جمرات» به تهیه‌کنندگی «نگین میرحسنی» و با موضوع شهدای حادثه منا اجرا می‌شود.

به گزارش فرهنگ نیوز، نمایش «رَمی جمرات» با موضوع «شهدای حادثه منا» از امشب 11 آبان‌ماه به مدت پنج شب با تهیه‌کنندگی «نگین میرحسنی‌واحد» در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن با ظرفیت دو هزار نفر روی صحنه می‌رود.

این نمایش به کارگردانی محسن معینی و تهیه‌کنندگی نگین میرحسنی‌واحد از امشب 11 آبان‌ماه اجراهای خود را در سالن دو هزارنفره فرهنگسرای بهمن آغاز می‌کند که اجراهای این نمایش تا جمعه 15 آبان ادامه خواهد داشت.

میرحسنی‌واحد درباره این رویداد هنری گفت:«در حالی‌که به چهلم شهدای منا نزدیک می‌شویم، با آقای محسن معینی تصمیم گرفتیم نمایشی در این‌باره تهیه

و تولید بکنیم. ما برای این منظور سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن را که گنجایش بالایی برای حضور مخاطبان داشت در نظر گرفتیم».

او در مورد انتخاب این سوژه بیان کرد:«در حادثه منا بسیاری از زائران خانه خدا بر اثر تشنگی جان سپردند و این موضوع به نوعی تداعی‌کننده روز عاشوراست. بنابراین چون در ماه محرم قرار داریم، با انتخاب این سوژه،در اجرای «رَمی جمرات» نگاهی به حماسه عاشورا اما با توجه به شهدای منا داریم.»

تهیه‌کننده نمایش «رَمی جمرات» ادامه داد:«از آنجا که هنر زبانی گویا برای بیان دردها و انتقادهاست، ما نیز اعتراض‌مان را به حکومت ظالم آل‌سعود از طریق هنر به گوش جهانیان می‌رسانیم.گرچه هنر تنها یکی از راه‌های نشان‌دادن دردهای بشری است.این تنها کاری است که در چنین شرایطی از ما برمی‌آید تا با بازماندگان شهدای منا هم‌دردی بکنیم و نشان بدهیم، هم‌وطنان عزیز ما برای‌مان بسیار مهم‌اند».

در این نمایش، ایرج نوذری، مهدی فقیه، پردیس افکاری،امیرعباس توفیقی،رضاحسنی،محمد مقدسی،محمد تنهایی، فریبا فصیحی،زهرا پورعزیزی،آزاده اکبری،احسان زمانی،رومینا نعلبندیان و وجیهه لاریجانی ایفای نقش می‌کنند.

همچنین سایر عوامل عبارتند از: محسن معینی (نویسنده،طراح و کارگردان)،نگین میرحسنی‌واحد (تهیه‌کننده)، مستانه کریم‌خانی (دستیار کارگردان)،مریم هرندی (گرافیست)، امیرطاها ساداتیان‌مقدم (عکاس).

محسن معینی پیش از این نمایش‌های مانند «عقل دهم»،«آواز پرِجبرییل»،«بر فَرَس تندرو»، «بازیگر و زنش»،«آدم خوابش می‌گیره» و«کاسپار» را با تهیه‌کنندگی میرحسنی‌واحد،کارگردانی و اجرا کرده بود.

نمایش «رَمی جمرات» از امشب 11 آبان تا جمعه 15 آبان‌ماه ساعت 19 در فرهنگسرای بهمن اجرا می‌شود.

haji بازدید : 102 دوشنبه 11 آبان 1394 نظرات (0)

نامه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور درباره الزامات اجرای برجام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به آقای روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به بررسی‌های دقیق و مسئولانه‌ی برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی و عبور این موافقتنامه از مجاری قانونی، دستورات مهمی را درخصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه‌ی کشور صادر و با برشمردن تأکیدات و الزامات ۹ گانه در اجرای برجام، مصوبه‌ی جلسه‌ی ۶۳۴ مورخ ۹۴/۵/۱۹ شورای عالی امنیت ملی را با رعایت این موارد و الزامات تأیید کردند.
متن نامه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم


جناب آقای روحانی
رئیس جمهور اسلامی ایران و رئیس شورای عالی امنیّت ملّی (دامت توفیقاته)

با سلام و تحیّت؛
اکنون که موافقت‌نامه‌ی موسوم به «برجام» پس از بررسی‌های دقیق و مسئولانه در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ویژه و دیگر کمیسیون‌ها و نیز در شورای عالی امنیّت ملّی، سرانجام از مجاری قانونی عبور کرده و در انتظار اعلام نظر اینجانب است، لازم میدانم نکاتی را یادآور شوم تا جنابعالی و دیگر دست‌اندرکارانِ مستقیم و غیرمستقیم آن، فرصتهای کافی برای رعایت و حفظ منافع ملّی و مصالح عالیه‌ی کشور در اختیار داشته باشید.

۱) پیش از هر چیز لازم میدانم از همه‌ی دست‌اندرکاران این فرایند پرچالش، در همه‌ی دوره‌ها از جمله هیئت مذاکره‌کننده‌ی اخیر که در توضیح نقاط مثبت و در اصلِ تثبیت آن نقاط همه‌ی سعی ممکن خود را به کار بردند، و نیز از منتقدانی که با ریزبینیِ قابل تحسین، نقاط ضعف آن را به همه‌ی ما یادآور شدند و مخصوصاً از رئیس و اعضای کمیسیون ویژه‌ی مجلس و نیز از اعضای عالی‌مقام شورای عالی امنیّت ملّی که با درج ملاحظات مهمّ خود، برخی از نقاط خلأ را پوشش دادند، و سرانجام از رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با تصویب طرحی محتاطانه، راه درست اجرا را به دولت ارائه کردند، و نیز از رسانه‌ی ملی و نویسندگان مطبوعات کشور که با همه‌ی اختلاف‌نظرها، در مجموع تصویر کاملی از این موافقت‌نامه در برابر افکار عمومی نهادند، قدردانی خود را اعلام دارم. این مجموعه‌ی پر حجم کار و تلاش و فکر در مسئله‌ای که گمان میرود از جمله‌ی مسائل به یاد ماندنی و عبرت‌آموز جمهوری اسلامی باشد، در خور تقدیر و مایه‌ی خرسندی است. به همین دلیل با اطمینان میتوان گفت که پاداش الهی برای این نقش آفرینی‌های مسئولانه، مشتمل بر نصرت و رحمت و هدایت ذات حضرت حق خواهد بود، ان‌شاءالله؛ زیرا وعده‌ی نصرت الهی در برابر نصرت دین او، تخلّف‌ناپذیر است.

۲) جنابعالی با سابقه‌ی چند دهه حضور در متن مسائل جمهوری اسلامی، طبعاً دانسته‌اید که دولت ایالات آمریکا، در قضیّه‌ی هسته‌ای و نه در هیچ مسئله‌ی دیگری، در برابر ایران رویکردی جز خصومت و اخلال در پیش نگرفته است و در آینده هم بعید است جز این روش عمل کند. اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در دو نامه به اینجانب مبنی بر اینکه قصد براندازیِ جمهوری اسلامی را ندارد، خیلی زود با طرف‌داری‌اش از فتنه‌های داخلی و کمک مالی به معارضان جمهوری اسلامی، خلاف واقع از آب درآمد و تهدیدهای صریح وی به حمله‌ی نظامی و حتّی هسته‌ای –که میتواند به کیفرخواست مبسوطی علیه وی در دادگاه‌های بین‌المللی منتهی شود– پرده از نیّت واقعی سران آمریکا برداشت. صاحب‌نظران سیاسی عالَم و افکار عمومی بسیاری از ملّتها، بوضوح تشخیص میدهند که عامل این خصومت تمام‌نشدنی، ماهیّت و هویّت جمهوری اسلامی ایران است که برخاسته از انقلاب اسلامی است. ایستادگی بر مواضع بر حقّ اسلامی در مخالفت با نظام سلطه و استکبار، ایستادگی در برابر زیاده‌طلبی و دست‌اندازی به ملّتهای ضعیف، افشای حمایت آمریکا از دیکتاتوری‌های قرون وسطائی و سرکوب ملّتهای مستقل، دفاع بی‌وقفه از ملّت فلسطین و گروه‌های مقاومت میهنی، فریاد منطقی و دنیاپسند بر سر رژیم غاصب صهیونیست، قلمهای عمده‌ای را تشکیل میدهند که دشمنی رژیم ایالات متّحده‌ی آمریکا را بر ضدّ جمهوری اسلامی، برای آنان اجتناب‌ناپذیر کرده است؛ و این دشمنی تا هنگامی که جمهوری اسلامی با قدرت درونی و پایدار خود، آنان را مأیوس کند ادامه خواهد داشت.
چگونگی رفتار و گفتار دولت آمریکا در مسئله‌ی هسته‌ای و مذاکرات طولانی و ملال‌آور آن، نشان داد که این نیز یکی از حلقه‌های زنجیره‌ی دشمنی عنادآمیز آنان با جمهوری اسلامی است. فریب‌کاری آنان در دوگانگی میان اظهارات اوّلیّه‌ی آنان که با نیّت قبول مذاکره‌ی مستقیم از سوی ایران انجام میشد، با نقض عهدهای مکرّر آنان در طول مذاکرات دوساله و همراهی آنان با خواسته‌های رژیم صهیونیستی و دیپلماسی زورگویانه‌ی آنان در رابطه با دولتها و مؤسّسات اروپاییِ دخیل در مذاکرات، همه نشان‌دهنده‌ی آن است که ورود فریب‌کارانه‌ی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، نه با نیّت حل‌وفصل عادلانه، که با غرض پیشبرد هدفهای خصمانه‌ی خود درباره‌ی جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
بی‌شک حفظ هوشیاری نسبت به نیّات خصمانه‌ی دولت آمریکا و ایستادگی‌هایی که بر اثر آن در طول مسیر مذاکرات از سوی مسئولان جمهوری اسلامی به کار رفت، توانست در موارد متعدّدی، از ورود زیانهای سنگین جلوگیری کند. با این حال، محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است، دچار نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری و موارد متعدّدی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه،‌ میتواند به خسارتهای بزرگی برای حال و آینده‌ی کشور منتهی شود.

۳) بندهای نه‌گانه‌ی قانون اخیر مجلس و ملاحظات ده‌گانه‌ی ذیل مصوّبه‌ی شورای عالی امنیّت ملّی، حاوی نکات مفید و مؤثّر است که باید رعایت شود، با این حال برخی نکات لازم دیگر نیز هست که همراه با تأکید بر تعدادی از آنچه در آن دو سند آمده است،‌ اعلام میگردد.
اوّلاً: از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریمهای ظالمانه‌ی اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرائی شدن آن در برجام به بعد از اقدامهای ایران موکول گردیده، لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلّف طرفهای مقابل، تدارک شود، که از جمله‌ی آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتّحادیه‌ی اروپا مبنی بر لغو تحریمها است. در اعلام اتّحادیه‌ی اروپا و رئیس‌جمهور آمریکا، باید تصریح شود که این تحریمها بکلّی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریمها باقی خواهد ماند، به‌منزله‌ی نقض برجام است.
ثانیاً: در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند.
ثالثاً: اقدامات مربوط به آنچه در دو بند بعدی آمده است، تنها هنگامی آغاز خواهد شد که آژانس، پایان پرونده‌ی موضوعات حال و گذشته (PMD) را اعلام نماید.
رابعاً: اقدام در مورد نوسازی کارخانه‌ی اراک با حفظ هویّت سنگین آن، تنها در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد قطعی و مطمئن درباره‌ی طرح جایگزین و تضمین کافی برای اجرای آن منعقد شده باشد.
خامساً: معامله‌ی اورانیوم غنی‌‌شده‌ی موجود در برابر کیک زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد مطمئن دراین‌‌باره همراه با تضمین کافی منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور، باید بتدریج و در دفعات متعدّد باشد.
سادساً: مطابق مصوّبه‌ی مجلس،‌ طرح و تمهیدات لازم برای توسعه‌ی میان‌مدّت صنعت انرژی اتمی که شامل روش پیشرفت در مقاطع مختلف از هم‌اکنون تا پانزده سال و منتهی به ۱۹۰ هزار سو است،‌ تهیّه و با دقّت در شورای عالی امنیّت ملّی بررسی شود. این طرح باید هرگونه نگرانی ناشی از برخی مطالب در ضمائم برجام را برطرف کند.
سابعاً: سازمان انرژی اتمی، ‌تحقیق و توسعه در ابعاد مختلف را در مقام اجرا به‌گونه‌ای سامان‌دهی کند که در پایان دوره‌ی هشت‌ساله هیچ کمبود فنّاوری برای ایجاد غنی‌سازیِ مورد قبول در برجام وجود نداشته باشد.
ثامناً: توجّه شود که در موارد ابهام سند برجام، ‌تفسیر طرف مقابل مورد قبول نیست و مرجع، متن مذاکرات است.
تاسعاً: وجود پیچیدگی‌ها و ابهامها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد و تخلّفات و فریب‌کاری در طرف مقابل بویژه آمریکا، ایجاب میکند که یک هیئت قوی و آگاه و هوشمند، برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهّدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است،‌ تشکیل شود. ترکیب و وظایف این هیئت باید در شورای عالی امنیّت ملّی تعیین و تصویب شود.

با توجّه به آنچه ذکر شد، مصوبه‌ی جلسه‌ی ۶۳۴ مورخ ۹۴/۵/۱۹ شورای عالی امنیّت ملّی با رعایت موارد یاد شده تأیید میشود.
در خاتمه همان‌طور که در جلسات متعدّد به آن‌جناب و دیگر مسئولان دولتی یادآور شده و در جلسات عمومی به مردم عزیزمان گوشزد کرده‌ام، رفع تحریمها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملّت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدّی گرفتن و پیگیری همه‌‌جانبه‌ی اقتصاد مقاومتی میسّر نخواهد شـد. امید است که مراقبت شود که این مقصود با جدّیّت تمام دنبال شود و بخصوص به تقویت تولید ملّی توجّه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت فرمایید که وضعیّت پس از برداشته شدن تحریمها، به واردات بی‌رویّه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جدّاً پرهیز شود.
توفیقات جنابعالی و دیگر دست‌اندرکاران را از خداوند متعال مسئلت مینمایم.
 
سیّدعلی خامنه‌ای
۲۹ مهرماه ۹۴
haji بازدید : 133 دوشنبه 11 آبان 1394 نظرات (0)

 

 

انباردار جدید لشکر گفت : یه بسیجی اینجاس.....

به نقل از "ندای یک بسیجی":

انباردار جدید لشکر گفت : یه بسیجی اینجاست که عوض ده تا کارگر کار می کنه ، میشه این نیرو رو بدی به من ؟

بهش گفتم : کو ؟ کجاست ؟

گفت : همون که داره گونی ها رو دوتا دوتا می بره تو انبار

نگاه کردم ببینم کیه

گونی ها جلوی صورتش بود و چهره اش دیده نمی شد

رفتم نزدیک تر ، نیم رخش رو که دیدم

خشکم زده

فرمانده ی لشکر عملیاتی بود

تا من رو دید ، با چشم و ابرو اشاره کرد چیزی نگم

دل توی دلم نبود

اما دستور بالاترین مقام بود

گونی ها که تموم شد ، گفتند بریم

رفتیم و کسی نفهمید کارگر خوب همون , مهدی باکری فرمانده ۴ لشکر عملیاتی جنوب است...

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب (مد‌ظله‌العالی)





    آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 71
  • بازدید سال : 2,652
  • بازدید کلی : 33,173
  •